Αρχική Νεα-Ανακοινώσεις Η ψυχική υγεία είναι οικουμενικό ανθρώπινο δικαίωμα - Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας Οκτώβριος 2023
Πίσω στην Αρχή
-1η Δράση στο μάθημα των Νέων Ελληνικών (2 ώρες)
Γνωρίζατε ότι : η θετική επικοινωνία , η ανάγνωση βιβλίων (σε ήρεμο περιβάλλον) και –ασφαλώς– η μουσική, συμβάλλουν στη διατήρηση της ψυχικής μας ηρεμίας;
Οι μαθητές της Α τάξης του Πρότυπου ΕΠΑ.Λ. Κρύας Βρύσης, συμμετείχαν σε μία πρωτότυπη δράση που είχε στόχο ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό͘ την προαγωγή της ψυχικής τους υγείας.
Στο πλαίσιο του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσας, τα παιδιά αντάλλαξαν μεταξύ τους γραπτώς, αποκλειστικάθετικά μηνύματα και σχόλια, δημιούργησαν εννοιολογικούς χάρτες προτείνοντας τρόπους προαγωγής της ψυχικής τους υγείας και….διάβασαν λογοτεχνικά βιβλίαακούγοντας παράλληλα κλασική μουσική…
-2η Δράση σε σχέση με την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στο πλαίσιο του μαθήματος Τέχνη και Πολιτισμός της Α’ Λυκείου (2ώρες)
Αφιερώσαμε 2 διδακτικές ώρες και αναπτύξαμε στους μαθητές ζητήματα που αφορούν στην ψυχική μας υγεία. Συζητήσαμε μαζί τους:
Το πώς μας επηρέασε η πανδημία
Το πώς η οικονομική μας κατάσταση επηρεάζει την ψυχολογία μας
Το πώς επηρεάζουν την ψυχολογία μας άλλοι παράγοντες της καθημερινότητάς μας
Το πού μπορούμε να απευθυνθούμε όταν αισθανόμαστε οτι χρειαζόμαστε βοήθεια
Τους παρουσιάσαμε ένα βίντεο που μας βοήθησε να παρατηρήσουμε περισσότερο τον εαυτό μας και να δούμε τις 5 κακές συνήθειες που βλάπτουν την ψυχική μας υγεία χωρίς να το καταλαβαίνουμε (Επίγνωση, Αυτογνωσία, Ψυχολογία).
Τέλος πραγματοποιήσαμε ένα καλλιτεχνικό Workshop με τίτλο “Οι σιλουέτες των συναισθημάτων”:
Χωρίσαμε τους μαθητές σε ζευγάρια και αποφύγαμε να δημιουργήσουμε ζευγάρια φίλων. Επιλέξαμε ζευγάρια που δεν έχουν “έντονο συναισθηματικό δέσιμο”. Τους δώσαμε φύλλα χαρτιού ώστε ο ένας από κάθε ζευγάρι να σχεδιάσει το προφίλ του άλλου. Στη συνέχεια, αφού συζήτησαν μεταξύ τους για τα συναισθήματα τους, γέμισαν τις σιλουέτες τους με χρώματα, σχέδια και σχήματα που αντιπροσωπεύουν τα τρέχοντα συναισθήματα τους.
Αφού τελείωσαν ζητήσαμε από τους μαθητές να σκεφτούν τις προσωπογραφίες τους. Τι αντιπροσωπεύουν τα χρώματα και τα σχήματα; Πώς νιώθουν για το τελικό έργο τέχνης; Τους ενθαρρύναμε να μοιραστούν τις αυτοπροσωπογραφίες τους και να συζητήσουν τις ερμηνείες τους με την ομάδα.